wekreate
  • HOME
  • OVER ONS
  • DIENSTEN
      • Inbound Marketing
      • Web solutions
      • – Website
      • – Web design
      • – Webshop
      • E-commerce
      • SEO
      • Hosting
      • Professionele E-mail
      • CRM oplossingen
      • – Teamleader
      • alle diensten
  • PROJECTEN
  • ADVIES
  • CONTACT
Nederlands
  • Engels
Meeting
✕

6 tips om de SPAM-map te vermijden

  • Home
  • Blog
  • Professionele e-mail
  • 6 tips om de SPAM-map te vermijden
waarom gaat mijn mail naar spam
Waarom komen mijn mails in spam terecht?
april 1, 2022
welke strategieën voor het bouwen van links?
5 strategieën voor White Hat Link Building in 2022
april 3, 2022
Toon alles
Gepubliceerd op Bart Gotemans in april 2, 2022
Categorien
  • Professionele e-mail
Tags
  • e-mail
  • Technische info
  • Tips en advies

Zes tips om de bezorging van e-mail te verbeteren en de map met spam te vermijden

In een vorig artikel bespraken we de belangrijkste redenen waarom je mails in de spamfolder terecht kunnen komen . Wij zijn in de “mensen helpen” business, daarom creëren we deze in detail Blog om uw mails te laten aankomen waar ze zouden moeten, de inbox.

Laten we nu ingaan op enkele bruikbare tips die u kunt implementeren om uw e-mails uit de spamfilter te houden.

1. Gebruik Mail Tester om problemen op te sporen

Mail Tester is een geweldige gratis tool om technische problemen met de bezorgbaarheid van e-mail op te sporen. Het enige wat u hoeft te doen is:

  • Ga naar Mail Tester
  • Stuur een e-mail naar het opgegeven adres (van het e-mailaccount waar je spamproblemen hebt). Als je problemen hebt met een specifieke e-mail, zorg er dan voor dat je dezelfde tekst/afbeeldingen/links in je e-mail gebruikt.
  • Klik op de knop Controleer uw score .
  • Bekijk de analyse.

Mail Tester geeft u een algemene score samen met enkele suggesties om te verbeteren. U kunt elke sectie uitvouwen voor meer details:

Als uw score erg laag is, hoeft u meestal alleen de suggesties te implementeren om uw deliverability te verbeteren.

2. Stel de juiste authenticatie in

Naarmate het internet is geëvolueerd, leggen spamfilters meer gewicht op de algehele reputatie van de afzender dan alleen op de inhoud van uw e-mails.

De inhoud van uw e-mails is nog steeds van belang, maar iemand met een uitstekende reputatie kan mogelijk wegkomen met spam-aangrenzende inhoud die een afzender met een slechte reputatie niet kan.

Een van de beste manieren om uw reputatie te verbeteren, is ervoor te zorgen dat u uw e-mails correct verifieert met methoden zoals DKIM en SPF.

Als u een gratis service zoals Gmail gebruikt, hoeft u zich hier geen zorgen over te maken. Dit is alleen van toepassing als u een aangepast e-mailadres gebruikt, zoals [email protected]

Wanneer je office365 of Google workspace gebruikt voor je professionele @domain.com e-mailadres, zullen zij ook je domein voorzien van het SPF record.

U kunt deze authenticatiemethoden instellen door TXT-records toe te voegen aan het DNS-beheer van uw domein.

U kunt de benodigde records ophalen bij uw e-mailhostingservice. Zoek in de helpdocumentatie naar “SPF” of “DKIM” of vraag het ondersteuningsteam om hulp als u het niet kunt vinden.

Vervolgens moet u die records toevoegen aan uw domeinnaam met behulp van de DNS-editor. Je doet dit:

  • Via het dashboard van uw webhost als u de naamservers van uw host gebruikt
  • Via uw domeinregistreerder als u de naamservers van uw host niet gebruikt

3. Gebruik een speciale verzendservice voor uw website

Als u spamproblemen heeft met de e-mails die u vanaf uw website verzendt, is een goede manier om problemen te voorkomen, het gebruik van een speciale e-mailverzendservice (ook bekend als SMTP-provider) in plaats van te proberen de e-mail te verzenden vanaf de SMTP-server van uw host.

Dit geldt met name voor WordPress-sites. De standaardmethode die WordPress gebruikt om e-mails te verzenden, zal vrijwel zeker een groot deel van de tijd met uw e-mails in spammappen terechtkomen.

Maak je geen zorgen! Voor een kleine site kun je verzendservices vinden die 100% gratis zijn. Meestal zit je op de gratis laag voor maximaal ~ 300 e-mails per dag.

wekreate helpt je met de beste keuze voor wat je nodig hebt bij het instellen van alles.

Voor beginners en startups raden we Sendinblue aan omdat het super eenvoudig is om een WordPress-website op te zetten en een genereus gratis abonnement bevat.

Het enige wat u hoeft te doen is:

  • Installeer de gratis Sendinblue-plug- in op uw WordPress-site.
  • Maak een gratis Sendinblue-account aan.
  • Genereer een API-sleutel via uw Sendinblue-account.
  • Gebruik die API-sleutel om de WordPress-plug-in met uw account te synchroniseren.
  • Vink het vakje aan om e-mail te activeren via Sendinblue in het gedeelte Transactionele e-mails van de instellingen van de WordPress-plug-in.

U moet uw domeinnaam ook authenticeren met Sendinblue om de afleverbaarheid verder te verbeteren, zoals we hierboven hebben besproken.

4. Volg de beste werkwijzen voor e-mailontwerp/kopie bij het verzenden van e-mails

Zodra u uw e-mails correct heeft geverifieerd, bent u al goed op weg om de spammap te vermijden.

Vergeet echter niet de vele ontwerp- en kopieerzonden waar we het over hadden:

  • Maak geen misbruik van afbeeldingen – vertrouw niet op een enkele grote afbeelding of veel kleine afbeeldingen. Gebruik tekst/HTML in plaats van alles in afbeeldingen op te nemen.
  • Vermijd spam-kopieën – gebruik geen spam-woorden, vermijd spelling-/grammaticaproblemen en maak geen misbruik van interpunctie/emoji’s.
  • Vermijd onnodige bijlagen – stuur geen bijlagen tenzij ze absoluut noodzakelijk zijn.
  • Zorg ervoor dat u afzenderinformatie toevoegt – voor marketing-e-mails, zorg ervoor dat u uw fysieke adres en nauwkeurige afzenderinformatie opneemt.
  • Link alleen naar gerenommeerde sites – doe niets dat zou kunnen worden opgevat als het “verleiden” van mensen om op links te klikken die ze niet van plan waren te bezoeken.

5. Onderhoud uw abonneelijsten op de juiste manier

Als u e-mails naar lijsten met abonnees verzendt, moet u ook het volgende doen:

  • Zorg ervoor dat uw abonnees zich expliciet aanmelden.
  • Maak uw lijst met dode/niet-verbonden accounts regelmatig schoon.
  • Geef abonnees een duidelijke optie om zich af te melden.

6. Vraag ontvangers om uw e-mails op de witte lijst te zetten

Tot slot, als al het andere faalt, kunt u uw ontvangers altijd vragen om uw e-mailadres op de witte lijst te zetten om te voorkomen dat uw e-mails in spam terechtkomen. Je zult zelfs grote merken zien die abonnees vragen hun e-mails op de witte lijst te zetten, dus dit is eigenlijk geen ongewone strategie.

Om het mensen gemakkelijker te maken, kun je een helpdocument maken waarin ze laten zien hoe je je e-mailadres op de witte lijst kunt zetten in populaire clients, zoals Gmail.

Waarom komen mijn e-mails in de spam terecht? Niet meer!

Het is frustrerend dat uw e-mails in de spamfolders van mensen belanden. Maar na het lezen van dit bericht, zou je de kennis moeten hebben om te begrijpen waarom je e-mails gaan spammen en het probleem (de problemen) op te lossen.

In de meeste gevallen zijn de twee belangrijkste dingen die u kunt doen:

  • Verifieer uw e-mails op de juiste manier.
  • Gebruik een speciale verzendservice voor de e-mails van uw website ( als u dat nog niet bent ).

Daarnaast wil je ook spam-kopieën vermijden, links en afbeeldingen op de juiste manier gebruiken en ervoor zorgen dat je abonnees betrokken en aangemeld zijn.

Heb je nog vragen over waarom je e-mails in de spam terechtkomen? Laat het ons weten!

Deel
0
Onze Diensten
  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten
Recente Berichten
  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
  • Gemakkelijke manieren om uw blog in Google te krijgen0
    Is een SEO audit nuttig? Of kan ik zonder?
    mei 10, 2022
  • owned media0
    Wat is Owned media
    april 20, 2022
Contact gegevens
Nieuwsbrief

Diensten

  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten

Nuttige Links

  • Gratis website audit
  • Offerte aanvragen
  • Plan een meeting
  • Blog
    • Inbound marketing
    • SEO
  • Sitemap v2

Nieuwsbrief

  • Het waarom
  • Redenen
  • Extra
  • inspiratie
  • blog
  • social media
  • Prijskaartje
  • Microsoft
  • Goed om te weten
  • web design
  • Strategie
  • Hosting

Recente berichten

  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
© 2023 wekreate Alle rechten voorbehouden. webdesign by omegia
  • Voorwaarden en condities website
Meeting
Nederlands
  • Nederlands
  • Engels
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}