wekreate
  • HOME
  • OVER ONS
  • DIENSTEN
      • Inbound Marketing
      • Web solutions
      • – Website
      • – Web design
      • – Webshop
      • E-commerce
      • SEO
      • Hosting
      • Professionele E-mail
      • CRM oplossingen
      • – Teamleader
      • alle diensten
  • PROJECTEN
  • ADVIES
  • CONTACT
Nederlands
Meeting
✕

Marketingtips voor hotel of B&B

  • Home
  • Blog
  • Marketing Strategie
  • Marketingtips voor hotel of B&B
Online factuur opstellen
Online een factuur opstellen, doe je zo!
april 12, 2022
owned media
Wat is Owned media
april 20, 2022
Toon alles
Gepubliceerd op Bart Gotemans in april 14, 2022
Categorien
  • Marketing Strategie
Tags
  • Marketing
  • Tips en advies

Marketingtips voor een betere bezetting van jou hotel of B&B

Of het nu gaat om een spontaan weekend of midweek, een uitgebreide reis of een zakenverblijf, jouw toekomstige gasten kijken ruim van op voorhand naar accommodatie en naar de de unieke punten van potentiële verblijven. Je bent natuurlijk niet alleen, de concurrentie is groot en het aanbod is enorm. Je stelt jezelf meer en meer de vraag: ” Hoe kan ik mijn hotel of B&B laten onderscheiden en een hogere bezetting krijgen?”

Wanneer je gasten er zijn, verwen je hun zodat zij dat overal zullen rondvertellen en terug zullen komen. Maar hoe krijgt je de nieuwe gasten binnen? We geven alvast enkele tips die iedereen (zelf) makkelijk kan toepassen.

Website

Anno 2022 is een professionele niet meer weg te denken uit de marketing van hotels. Een informele website hebben is niet meer voldoende. Een goede website moet de bezoeker aanspreken, prikkelen, aanzetten tot acties. Buiten informatie over jouw hotel of B&B wordt ook verwacht door potentiële gasten dat er informatie over de buurt en activiteiten duidelijk en makkelijk beschikbaar is. Met een verouderde vaak beknopte website heb je afgedaan.

De bezoeker associeert jouw hotel met jouw website. Is je website verouderd, dan is je hotel dat ook in de ogen van nieuwe gasten. Zo is de denkwijze vandaag de dag.

Een moderne, goed werkende website is nodig voor een optimale bezetting. Gasten verwachten vandaag de dag een eigentijdse website. Voor naamsbekendheid en voor de toekomst van jouw hotel of B&B is een actuele website van groot belang.

Potentiële gasten overdonderen en verleiden om verder te kijken en te lezen. De informatie moet overzichtelijk gepresenteerd worden. Bezoekers van jouw website moeten in enkele klikken vinden wat ze zoeken.

Kortom, zorg dus dat je website er goed en hedendaags uitziet. Prikkel de nieuwsgierigheid van de bezoekers met visuele aspecten. Een hedendaagse en/of trendy website zal de bezoeker van je website aanspreken en zo is de kans veel groter dat potentiële gasten bij jou zullen boeken. Ook moeten gasten aangezet worden om snel, eenvoudig en veilig direct te kunnen boeken op je website.

Vooral de laatste paar jaar werden websites veel sneller, beter vindbaar, gebruiksvriendelijker en ook visueel werden ze steeds aantrekkelijker. Websites moeten nu op smartphones en tablets overzichtelijk en snel zijn, iets dat in deze tijd niet meer weg te denken is.

Bij wekreate maken we goedwerkende, professionele EN betaalbare websites.

Lees ook ons artikel over de kenmerken van een goede website

Fotografie

Mooie en perfecte fotografie is tevens een belangrijk aspect om potentiële gasten te verleiden. Zorg dat de foto’s een exclusieve hotelervaring aantonen. Leg beelden vast die jou hotel of B&B uniek maken. Een beeld zegt namelijk meer dan duizend woorden.

Zet alle positieve aspecten in de kijker. Heeft je hotel of B&B een mooie zwembad, terras, ontbijtruimte of een ander uniek verkooppunt? Zorg er dan voor dat daar mooie foto’s van getoond worden. Eventueel een video kan ook!

Zorg er ook voor dat alle faciliteiten en voorzieningen op beeld staan. De potentiële gast zal immers een foto sneller geloven dan een stuk tekst.

Denk er wel aan dat niets zo schadelijk is dan ontevreden gasten die zich bedrogen voelen door misleidende foto’s. Zorg er dus voor dat uw foto’s waarheidsgetrouw en realistisch weergegeven worden.

Ook de kwaliteit van de foto’s is belangrijk. Beter 1 kwaliteitsvolle foto dan 20 slechte foto’s.

Blogs

Een blog is de ideale manier om actief bezig te zijn met marketing en gerichte informatie te verspreiden over je hotel. In een wereld vol van reclame stralen blogs authenticiteit uit. Een blog is een vertrouwelijk marketinginstrument. Blogs handelen over echte mensen met echte ervaringen, mensen hechten meer vertrouwen aan een positieve boodschap van een betrouwbare blogger dan aan een traditionele reclameboodschap.

Met een blog blijft je hotel of B&B ‘in the picture’ en ook Google zal dit weten te waarderen, waardoor je website hoger in de zoekresultaten zal komen. Plaats een link (knop) of elke social media profiel, zodat bezoekers je Blog makkelijk kunnen vinden.

E-mailmarketing

E-mailmarketing werkt. Een kennismaking, uitnodiging, promotie, nieuwsbrief, aanbieding, … Door gebruikt te maken van e-mailcampagnes hou je contact met je gasten en bovendien zijn ze zo steeds op de hoogte van de nieuwtjes en promoties in jou hotel of B&B.

De voordelen van deze campagnes:

  • Heel gericht grote groepen bereiken
  • Gastenbinding door promoties
  • Mogelijkheid om te personaliseren
  • De resultaten zijn perfect meetbaar

Drukwerk

Een mooie brochure, folder, presentatiemap of logo dragen bij aan het imago van uw hotel. U gebruikt een brochure of folder om uit te delen, te versturen naar klanten en prospecten of om te verdelen op beurzen… Het voordeel van drukwerk is dat mensen het vaak langere tijd bewaren en kunnen doorgeven aan vrienden, kennissen en familie. Een hotel dat naast een mooie website kan uitpakken met een stijlvolle folder of sfeervolle brochure toont direct ambitie, passie, stijl en klasse.

Combineer drukwerk met digitaal.

Plaats 1 of meerder QR-codes, zodat lezers en gasten via de brochure makkelijk en snel een review kunnen achterlaten. Door wandelroutes of fietsroutes beschikbaar te maken via QR-codes, zorg je er alvast voor dat ze gewoon worden om de QR-codes te scannen.

Een combinatie van enkele van de tips, of allemaal zal altijd een beter resultaat geven! Kom je er zelf niet uit, neem dan contact op met wekreate en we kunnen jouw digitale toekomst bespreken.

Deel
0
Onze Diensten
  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten
Recente Berichten
  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
  • Gemakkelijke manieren om uw blog in Google te krijgen0
    Is een SEO audit nuttig? Of kan ik zonder?
    mei 10, 2022
  • owned media0
    Wat is Owned media
    april 20, 2022
Contact gegevens
Nieuwsbrief

Diensten

  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten

Nuttige Links

  • Gratis website audit
  • Offerte aanvragen
  • Plan een meeting
  • Blog
    • Inbound marketing
    • SEO
  • Sitemap v2

Nieuwsbrief

  • Het waarom
  • Redenen
  • Extra
  • inspiratie
  • blog
  • social media
  • Prijskaartje
  • Microsoft
  • Goed om te weten
  • web design
  • Strategie
  • Hosting

Recente berichten

  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
© 2023 wekreate Alle rechten voorbehouden. webdesign by omegia
  • Voorwaarden en condities website
Meeting
Nederlands
  • Geen vertaling beschikbaar
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}