_ Onze diensten
SEO
Een mooie goedwerkende website of webshop is één zaak maar deze moet natuurlijk ook bezoekers aantrekken, klanten naar je zaak brengen, omzet genereren of nieuwe leden voor je vereniging opleveren. Je website moet dus eerst en vooral gevonden worden via zoekmachines en Google in het bijzonder.
Naast on-page SEO en off-page SEO is er ook technische SEO nodig. Laden de pagina’s snel, bevatten de afbeeldingen en teksten de juiste kernwoorden, zijn de teksten correct gestructureerd, …

Professionele begeleiding
Duidelijke strategie
Meetbare vooruitgang
Op maat gemaakt
Uitgebreide documentatie
Op maat van ieders budget
_ Wat is SEO
SEO, is de afkorting van de Engelse term Search Engine Optimization. In een notendop samengevat kunnen we zeggen dat dit gaat over alles wat nodig is om hoog te scoren in Google, Bing of andere zoekmachines, zónder daarvoor te betalen.
Bedrijven die niet aan SEO doen, zijn meestal veel geld kwijt aan advertenties bij Google Ads, Facebook of Linkedin. Dit in de hoop toch bezoekers en klanten op hun website of webshop te krijgen. Hier spreken we dan over SEA.
Bij wekreate leggen we de focus EERST op SEO, daarvan kunnen we een SEM plan opstellen waarin we SEA erbij betrekken.
SEO, SEA en SEM… WAT ?!
Neem contact met ons op en we leggen jou alles haarfijn uit.
Focuspunten en mogelijkheden bij
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Klaar om gevonden te worden?
Om goed in de zoekmachines te scoren, moet je website volledig geoptimaliseerd zijn. Een SEO-audit helpt om dit te analyseren. Door deze audit krijg je een hoop tips om je vindbaarheid op semantisch en technisch vlak te verbeteren.
Bij een SEO-audit doen we een analyse van volgende zaken:
- On-page SEO
- Off-page SEO
- Technische SEO
Neem de eerste stap in de goede richting, vraag je Gratis SEO audit met analyse aan.
In tegenstelling tot een SEO-Audit, gaan we bij een check bekijken welke positieve of negatieve gevolgen de toegepaste SEO technieken hebben op jouw ranking.
We maken een analyse op van:
- Ranking - Waar en met welke zoekwoorden scoor je hoog?
- SEO-verkeer - Welke pagina's krijgen het meeste verkeer en hoe wordt jouw website gebruikt?
- Concurrentie - zichtbaarheid van je belangrijkste concurrenten in de zoekmachines. Op welke termen hebben ze een armlengte voorsprong op u? Ontwikkelen ze ook SEO-technieken op hun website? Scoort u over het algemeen beter op de zoekopdrachten die met jouw markt verband houden?
On-page SEO omvat de tactieken die je gebruikt op je site die zoekmachines helpen om je inhoud beter te begrijpen en te rangschikken. Van het maken van geweldige content op je site, het optimaliseren van title-tags, meta-tags en H-tags tot interne links, beeldoptimalisatie en meer – deze vallen allemaal onder on-page SEO.
- Websiteinhoud
- Title tags
- Metabeschrijvingen
- Headers
- Interne links
- Afbeeldingoptimalisatie
- …
Off-page SEO omvat die tactieken die betrekking hebben op activiteiten die buiten je eigen website worden uitgevoerd. Linkbuilding wordt vaak beschouwd als de belangrijkste off-pagina tactiek, maar dit omvat ook tactieken zoals content marketing, sociale media, verschijnen op podcasts, testimonials en nog veel meer.
- Linkbuilding
- Branding
- Content marketing
- Sociale media
- Gastbloggen
- …
Technische SEO heeft betrekking op de zaken die direct invloed hebben op de indexering van je site en het crawlen door zoekmachines. Sommigen beweren dat dit valt onder on-page SEO. Er zijn echter andere zaken die dit op technisch vlak beinvloeden; site snelheid optimalisatie, gestructureerde gegevens, canonicalisatie, hreflangs en meer.
- Websitesnelheid
- Structured data
- Canonical tags
- XML Sitemaps
- Hreflangs
- …
We wachten op jouw bericht.
_ Veel gestelde vragen over SEO
SEO betekent Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Onder SEO verstaan we alle handelingen die we verrichten voor het optimaliseren van je website, zodat deze beter vindbaar is in de zoekresultaten van Google, of een andere zoekmachine.
In essentie draait SEO dus om het realiseren van zoveel mogelijk verkeer op je website, maar daar stopt het in praktijk niet bij.
SEO draait om het optimaliseren van je website met als doel om de vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google, Bing en YouTube te verhogen. Hoe SEO juist werkt is een complex gegeven.
Er zijn maar liefst 200 gekende criteria die Google hanteert voor het beoordelen van je website.
Wil je beginnen te werken aan de SEO van je website? Zorg er dan eerst en vooral voor dat de technische kant van je website in orde is vooraleer je tijd en geld investeert in het creëren van content voor op je website.
Wat het prijskaartje van SEO exact is, is moeilijk te bepalen. Het is voornamelijk een investering van tijd en geld op lange termijn. Verwacht niet dat je binnen een paar weken of maanden een oneindige stroom aan websitebezoekers genereert.
Het is een investering die je maakt met het oog op de toekomst. Maar je mag er zeker van zijn dat dit zijn vruchten afwerpt op lange termijn.
Wat we wel aanraden is om op korte termijn je inspanning te testen door te adverteren met kleine budgetten. Op die manier kom je te weten of de content op je website aanspreekt of niet. Zo hoef je ook niet 6 tot 12 maanden te wachten op de eerste resultaten.
SEO is belangrijk omdat maar liefst 67,60% van alle klikken in de zoekresultaten naar de eerste vijf organische zoekresultaten gaan.
Daarnaast is een website die gevuld is met waardevolle en relevante content eentje die vertrouwen opwekt bij je doelpubliek.
_ testimonials door echte mensen
We zullen wekreate zeker weer inhuren en zouden ze ten zeerste aanbevelen aan iedereen die de wondere wereld van sociale media en invloed in het bedrijfsleven wil betreden.” Topkwaliteiten: Geweldige resultaten, deskundig, creatief, innovatief denken
Christine R.
wekreate is een schot in de roos, de samenwerking overtrof onze verwachtingen. We kregen inzichtelijke, relevante kennis om de noodzakelijke veranderingen in ons bedrijf en marketingstrategie door te voeren.
Valerie F