wekreate
  • HOME
  • OVER ONS
  • DIENSTEN
      • Inbound Marketing
      • Web solutions
      • – Website
      • – Web design
      • – Webshop
      • E-commerce
      • SEO
      • Hosting
      • Professionele E-mail
      • CRM oplossingen
      • – Teamleader
      • alle diensten
  • PROJECTEN
  • ADVIES
  • CONTACT
Nederlands
  • Engels
Meeting
✕

Waarom een CRM systeem?

  • Home
  • Blog
  • CRM oplossingen
  • Waarom een CRM systeem?
Hoeveel kost een website echt?
Hoeveel kost een website echt?
maart 21, 2022
Website marketing tips
11 eenvoudige marketingtips voor meer bezoekers.
maart 24, 2022
Toon alles
Gepubliceerd op Bart Gotemans in maart 24, 2022
Categorien
  • CRM oplossingen
  • Partners
Tags
  • Systeem
  • Tips en advies

CRM bestaat al heel erg lang. Dus waarom een CRM systeem aanschaffen? CRM staat voor “klanten relatie beheer”. De gemiddelde ondernemer is natuurlijk nog steeds niets wijzer geworden, buiten dan het feit dat 99% van de ondernemers zich net op de goede klanten relaties focussen.

Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Met een CRM-systeem beheert u dus de relatie tussen u en uw klant. In zo’n systeem bewaart u de gegevens van uw klanten, maar ook contactmomenten, historiek en zelfs aantekeningen die u niet mag vergeten. Alle gegevens van uw klanten staan op één plaats en zijn gemakkelijker te beheren. Ook leads, leveranciers en andere contacten kan u beheren in dit systeem. Zo kan de tool u helpen om relaties op te bouwen en te onderhouden.

Waarom zou u voor een CRM-systeem kiezen?

Met alle gegevens van uw contacten op één plaats bespaart u veel tijd en geld. Maar er zijn nog meer redenen om te investeren in CRM:

  • U kan uw contacten gemakkelijk structureren en extra informatie toevoegen indien nodig. Een CRM-systeem werkt eenvoudig met tags en custom fields om de database extra structuur te geven.
  • Medewerkers kunnen de historiek van de contactmomenten raadplegen. Zo zijn ze meteen op de hoogte van de situatie. Collega’s moeten geen info meer uitwisselen en klanten moeten hun verhaal niet onnodig meerdere keren doen. 
  • Het salesteam heeft nog extra voordeel van het CRM-systeem. Zij hebben een duidelijk overzicht van hun pipeline en kunnen gemakkelijk zien wanneer het tijd is voor opvolging en wat ze dan precies best doen. Zo kunnen ze beter verkopen. Hierdoor kan je je ook focussen op inbound marketing.
  • Ook de klant achteraf tevreden houden, gaat vlotter dankzij een CRM-systeem. Doordat u in het systeem klantengroepen kan segmenteren op bepaalde kenmerken, kan u gemakkelijk de juiste klanten bereiken met de juiste berichten. U kan hen zo voorzien van updates en nieuwtjes.
  • Facturen en offertes kan u ook eenvoudig via het systeem maken en versturen. Dat bespaart u niet alleen veel tijd, maar verkleint ook de kans op fouten.

Een CRM-oplossing klinkt als een tool waar alleen grote bedrijven baat bij hebben, maar dat is slechts schijn. Zelfs een eenmanszaak heeft contacten met klanten en partners en kan efficiënter werken met een CRM-systeem. Dankzij dit systeem verliest u het overzicht niet en gaat belangrijke informatie niet verloren.

Opmerking: een CRM-systeem is niet hetzelfde als een ERP-systeem. ERP staat voor Enterprise Resource Planning en is meer geschikt voor de optimalisatie van bedrijfsprocessen. Daar waar het bij CRM draait om het beheer van contactgegevens, gaat het bij ERP meer om het beheer van voorraden. ERP combineert de gegevens van de administratie, de logistiek en de financiën.

Deel
0
Onze Diensten
  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten
Recente Berichten
  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
  • Gemakkelijke manieren om uw blog in Google te krijgen0
    Is een SEO audit nuttig? Of kan ik zonder?
    mei 10, 2022
  • owned media0
    Wat is Owned media
    april 20, 2022
Contact gegevens
Nieuwsbrief

Diensten

  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten

Nuttige Links

  • Gratis website audit
  • Offerte aanvragen
  • Plan een meeting
  • Blog
    • Inbound marketing
    • SEO
  • Sitemap v2

Nieuwsbrief

  • Het waarom
  • Redenen
  • Extra
  • inspiratie
  • blog
  • social media
  • Prijskaartje
  • Microsoft
  • Goed om te weten
  • web design
  • Strategie
  • Hosting

Recente berichten

  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
© 2023 wekreate Alle rechten voorbehouden. webdesign by omegia
  • Voorwaarden en condities website
Meeting
Nederlands
  • Nederlands
  • Engels
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}