wekreate
  • HOME
  • OVER ONS
  • DIENSTEN
      • Inbound Marketing
      • Web solutions
      • – Website
      • – Web design
      • – Webshop
      • E-commerce
      • SEO
      • Hosting
      • Professionele E-mail
      • CRM oplossingen
      • – Teamleader
      • alle diensten
  • PROJECTEN
  • ADVIES
  • CONTACT
Nederlands
  • Engels
Meeting
✕

Waarom komen mijn mails in spam terecht?

  • Home
  • Blog
  • Professionele e-mail
  • Waarom komen mijn mails in spam terecht?
wat is inbound marketing
Wat is Inbound Marketing? Een nieuw fenomeen?
maart 29, 2022
voorkom dat e-mails in de spam belanden
6 tips om de SPAM-map te vermijden
april 2, 2022
Toon alles
Gepubliceerd op Elfi Devolder in april 1, 2022
Categorien
  • Professionele e-mail
Tags
  • e-mail
  • Systeem
  • Technische info

Waarom komen mijn mails in spam terecht ? Is altijd een terechte vraag geweest. We proberen in dit artikel de technische uitleg minder technisch te laten klinken.

Het is een frustrerende situatie – u hebt een belangrijke e-mail verzonden, maar uw ontvanger(s) zullen deze waarschijnlijk niet zien, want laten we eerlijk zijn, hoe vaak controleren mensen echt hun spamfolder?

In deze Blog bespreken we enkele van de meest voor de hand liggende redenen waarom uw e-mails in spam belanden.

Deze redenen zijn van toepassing, of je nu een persoon bent die e-mail verzendt vanaf je persoonlijke account of dat je te maken hebt met bezorgingsproblemen van jouw marketing-e-mails of e-mails over transactiewebsites ( zoals orderbevestigingen ).

Waarom komen mijn e-mails in de spam terecht?

Volgens Statista is meer dan de helft van alle e-mails spam. ( Ja, meer dan de helft! )

Onnodig om te zeggen dat e-mailspam een groot probleem is op internet, en daarom zijn e-maildiensten agressiever geworden in het bestrijden van spam.

De meeste e-mails die tot de spamfolder worden verwezen, zijn eigenlijk gewoon spam. Mensen zouden geïrriteerd zijn als ze al deze e-mails handmatig moesten filteren, dus internetserviceproviders (ISP’s) en e-mailservices (zoals Gmail) stellen filters in om spam-e-mails automatisch te blokkeren voordat ze in de inbox verschijnen.

Als je echter enkele veelvoorkomende fouten zelf maakt, kunnen je legitieme e-mails ook worden meegesleurd in deze pogingen om spam te bestrijden.

Hier bespreken we enkele van de meest voorkomende redenen waarom e-mails in spam belanden.

1. Je hebt geen juiste authenticatie ingesteld

Een van de grootste problemen met e-mailspam is het ontbreken van de juiste authenticatie.

Denk vooral aan wanneer mensen je per telefoon bellen:

  • Als je ziet dat het iemand uit je contacten is, neem je meteen op omdat je precies weet wie er belt.
  • Wanneer je een willekeurig nummer ziet, denk je al snel “Wie zou dat kunnen zijn”.
  • Tegenwoordig zie je ook bij onbekende nummers de vermelding “Vermoedelijk spam“, heel wat mensen zijn dan eerder geneigd om niet op te nemen.

Zo is het ook met e-mails. Er zijn technologieën die je kunt gebruiken om uw e-mails te verifiëren, waardoor je mails er automatisch betrouwbaarder uitzien in de ogen van spamfilters. In plaats van een willekeurig getal te zijn, heb je bewezen wie je bent en dat je daadwerkelijk de domeinnaam beheert waarvandaan je verzendt.

De grootste tactieken zijn:

  • DKIM (DomainKey Identified Mail)
  • SPF (Sender Policy Framework)
  • DMARC – vereist dat je al DKIM en SPF gebruikt

Als je een aangepast e-mailadres gebruikt en je hebt deze authenticatiemethoden niet ingesteld, dan is dat een van de grootste redenen waarom je e-mails in spam terechtkomen.

2. Uw afzenderinformatie is onjuist of ontbreekt

Naast het ontbreken van technische authenticatietactieken zoals DKIM en SPF, kan onnauwkeurige afzenderinformatie ook spamproblemen veroorzaken:

  • Onnauwkeurige Van/Antwoord-info – zorg ervoor dat het e-mailadres waarmee je verzendt, overeenkomt met de afzender en uw authenticatiegegevens.
  • Gebrek aan fysiek adres – de FTC vereist dat je een fysiek adres toevoegt aan uw bulk-e-mails. Daarom zie je meestal een adres onderaan elke marketing-e-mail.

3. Je gebruikt woorden of interpunctie die spamtriggers zijn

Simpel gezegd, er zijn slechts enkele woorden of interpunctiepatronen die spamachtig lijken.

Bijvoorbeeld ‘ontmoet singles’ of ‘online biz opportunity’. Op zichzelf zijn deze woorden misschien niet genoeg om je mails in de spamfilter te laten belanden. Maar ze zullen de aandacht trekken en, in combinatie met enkele van de andere problemen op de lijst, kunnen uw e-mails in de spam terechtkomen.

Vermijd bovendien andere spamachtige tactieken, zoals:

  • ALLE HOOFDLETTERS
  • Veel uitroeptekens!!!!!!
  • Een aanval van emoji’s ❤✨🔥👍🥺 ( een paar emoji’s zijn oké – misbruik ze alleen niet )

Ook kan het gebruik van slechte grammatica of verkeerd gespelde woorden ook de spamfilters activeren, aangezien veel spammers machinevertaling gebruiken om hun spam-e-mails in het Engels te vertalen.

4. Je gebruikt een slechte e-maillijst

Als je bulk-e-mails naar een lijst met abonnees verzendt, zijn er een paar dingen die u in de problemen kunnen brengen:

  • Geen toestemming – als je geen expliciete “opt-in” hebt ontvangen van abonnees, kan dat leiden tot spamproblemen.
  • Verouderde lijst – als je adreslijst veel inactieve/uitgeschakelde e-mailaccounts bevat waar e-mails stuiteren, ziet dat er spamachtig uit voor filters.
  • Lage betrokkenheid – als je e-mails zeer lage open rates hebben, kunnen ISP’s dit opvatten als een teken dat uw abonnees je e-mails eigenlijk niet willen, wat de lijst met als spam gemarkeerde e-mails kan vergroten.

5. Je linkt naar duistere websites of gebruikt misleidende links

Het belangrijkste doel van de meeste spam-e-mails is om de ontvanger op een soort link te laten klikken, dus het is geen verrassing dat het gebruik van de verkeerde soorten links u in de problemen kan brengen als het om spam gaat.

Er zijn twee belangrijke dingen die hier problemen kunnen veroorzaken:

Ten eerste link je mogelijk naar een website die om de een of andere reden spam lijkt. Het kan bijvoorbeeld worden geassocieerd met inbreuk op het auteursrecht, is geïnfecteerd met malware of een andere reden. Of misschien is het volkomen legitiem, maar het is heel vergelijkbaar met een ander domein dat spam bevat.

Ten tweede kan je in de problemen komen als de bestemmings-URL niet overeenkomt met de zichtbare URL. Als de zichtbare URL bijvoorbeeld https://google.com is, maar de eigenlijke link is https://anotherwebsite.com . Hierdoor kan je in de problemen komen, omdat dit een veelvoorkomende tactiek is die spammers gebruiken om mensen te misleiden om op links te klikken.

Ook kan het gebruik van URL-verkorters om dezelfde redenen problemen veroorzaken.

6. Je gebruikt te veel afbeeldingen (of te weinig tekst bij afbeeldingen)

Afbeeldingen kunnen ook voor problemen zorgen met spamfilters.

Er zijn twee manieren waarop dit gebeurd:

Ten eerste, als je 1 grote afbeelding in je e-mail hebt en weinig tot geen tekst, kan dat spamfilters activeren. Deze sluit aan bij het punt “spamwoorden” van hierboven. Om te voorkomen dat ze worden opgemerkt door spamfilters voor het gebruik van spamachtige woorden, zijn sommige spammers overgestapt op het opnemen van alle tekst in één afbeeldingsbestand in plaats van als echte tekst.

Hierdoor lijkt het verzenden van een enkel afbeelding verdacht voor spamfilters.

Maar ook als je teveel afbeeldingen en te weinig tekst gebruikt, kan dat ook voor problemen zorgen.

Kortom, het gebruik van afbeeldingen als vervanging voor tekst kan je in de problemen brengen, doe dat dus niet!

7. Je verzendt te veel bijlagen

Omdat bijlagen worden gebruikt voor het verspreiden van malware of andere kwaadaardige bestanden, zullen ze altijd de aandacht trekken van spamfilters, met name bepaalde bestandstypen (zoals een .exe -bestand).

8. De ontvanger heeft jou gemarkeerd als spam (misschien per ongeluk)

In veel e-mailclients hebben gebruikers de mogelijkheid om e-mails handmatig als spam te markeren.

Als de persoon die je probeert te e-mailen, jouw e-mails eerder als spam heeft gemarkeerd, zullen nieuwe e-mails die je verzendt HEEL waarschijnlijk ook in de spamfolder terechtkomen.

Bovendien, als je bulk-e-mails verstuurt, kunnen te veel mensen die jouw mails als spam markeren, een negatief effect hebben op jouw reputatie als afzender. Dit zal de kans vergroten dat je e-mails in spam terechtkomen, zelfs als je ze naar mensen stuurt die je mails niet als spam hebben gemarkeerd.

Lees hier ook onze whitelist instructies voor e-mail!

Deel
0
Onze Diensten
  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten
Recente Berichten
  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
  • Gemakkelijke manieren om uw blog in Google te krijgen0
    Is een SEO audit nuttig? Of kan ik zonder?
    mei 10, 2022
  • owned media0
    Wat is Owned media
    april 20, 2022
Contact gegevens
Nieuwsbrief

Diensten

  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten

Nuttige Links

  • Gratis website audit
  • Offerte aanvragen
  • Plan een meeting
  • Blog
    • Inbound marketing
    • SEO
  • Sitemap v2

Nieuwsbrief

  • Het waarom
  • Redenen
  • Extra
  • inspiratie
  • blog
  • social media
  • Prijskaartje
  • Microsoft
  • Goed om te weten
  • web design
  • Strategie
  • Hosting

Recente berichten

  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
  • tips voor afbeeldingen op je website0
    Tips voor afbeeldingen op jouw website en webshop.
    mei 24, 2022
  • belang van SEO voor jouw website0
    Waarom is SEO belangrijk voor het succes van jouw website.
    mei 18, 2022
© 2023 wekreate Alle rechten voorbehouden. webdesign by omegia
  • Voorwaarden en condities website
Meeting
Nederlands
  • Nederlands
  • Engels
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}