wekreate
  • HOME
  • OVER ONS
  • DIENSTEN
      • Inbound Marketing
      • Web solutions
      • – Website
      • – Web design
      • – Webshop
      • E-commerce
      • SEO
      • Hosting
      • Professionele E-mail
      • CRM oplossingen
      • – Teamleader
      • alle diensten
  • PROJECTEN
  • ADVIES
  • CONTACT
Nederlands
  • Engels
Meeting
✕

Wat is Owned media

  • Home
  • Blog
  • Nieuws
  • Wat is Owned media
Marketingstips voor hotel en B&B
Marketingtips voor hotel of B&B
april 14, 2022
Gemakkelijke manieren om uw blog in Google te krijgen
Is een SEO audit nuttig? Of kan ik zonder?
mei 10, 2022
Toon alles
Gepubliceerd op Bart Gotemans in april 20, 2022
Categorien
  • Nieuws
Tags

Owned media is media dat door een organisatie zelf uitgegeven wordt. Andere termen die hiervoor gebruikt worden zijn “eigen media” en “relationele media”. Het grote verschil met earned media is dat een bedrijf volledig zelf invloed kan uitoefenen op zaken als de inhoud, de vormgeving, het medium en de frequentie van het verspreiden van de content.

De media kanalen die gebruikt worden voor owned media zijn in beheer van het bedrijf zelf. Er wordt géén mediaruimte ingekocht zoals dit wel het geval is bij betaalde media. Het nadeel is echter wel dat deze mediavorm vaak het kleinste bereik heeft in vergelijking met andere mediavormen zoals paid media en earned media. In veel gevallen kiezen bedrijven ervoor om een combinatie te maken van de inzet van deze drie communicatievormen en wordt er géén keuze gemaakt voor één of twee afzonderlijke vormen.

Voorbeelden van owned media zijn:

  • Websites
  • YouTube video’s die door het bedrijf zelf verspreid worden
  • Aanwezigheid op sociale netwerksites
  • Social media activiteiten van een bedrijf
  • Offline reclame uitingen zoals folders en brochures

Owned media kan uitstekend vergeleken worden met content marketing. Het bedrijf heeft volledige invloed op het produceren en distribueren van de content op media kanalen die in eigen beheer zijn.

Owned media is vaak gericht op een specifieke en gesegmenteerde doelgroep. In de meeste gevallen zijn de karakteristieke eigenschappen van deze doelgroep volledig bekend bij het bedrijf, zodat hier goed op ingespeeld kan worden. Deze mensen (fans) zijn vaak de ambassadeurs van een bedrijf, die van grote invloed kunnen zijn op de vormgeving en de intensiteit van earned media.

Owned media is uitstekend in te zetten om een nieuw aanbod onder de aandacht te brengen. De inhoud zal dan ook voornamelijk gaan over inhoudelijke informatie van de onderneming of de producten en diensten die deze onderneming aanbiedt. Het is een vorm van beheerde media dat gericht in kan worden gezet op basis van een marketing strategie

Onder owned media (ook wel beheerde media) verstaan we alle mediakanalen die in eigen bezit zijn. De communicatie die via deze kanalen wordt gedaan is volledig in het beheer van het bedrijf zelf en het bedrijf bepaalt daarmee zelf wat en op welke manier ze informatie delen met hun klanten. Bij offline bedrijven kun je bij owned media denken aan de etalage van een winkel, eigen vrachtwagens met het logo en de slogan.

Deel
0
Onze Diensten
  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten
Recente Berichten
  • Justifying Website Design 10
    Het belang van een website voor succesvolle online marketing
    februari 9, 2023
  • aspecten goede website0
    De belangrijkste aspecten van een website
    februari 7, 2023
  • website als communicatiemiddel0
    Website als communicatiemiddel van jouw bedrijf.
    februari 7, 2023
  • belang van website0
    Het belang van een website voor jouw onderneming.
    februari 5, 2023
  • Maandelijkste en wekelijkse SEO to-do lijst0
    Maandelijkse en wekelijkse SEO to-do lijst
    juni 1, 2022
Contact gegevens
Nieuwsbrief

Diensten

  • Inbound Marketing
  • Web design
  • Webshop & e-commerce
  • SEO
  • Hosting
  • Professionele e-mail
  • CRM oplossingen
  • alle diensten

Nuttige Links

  • Gratis website audit
  • Offerte aanvragen
  • Plan een meeting
  • Blog
    • Inbound marketing
    • SEO
  • Sitemap v2

Nieuwsbrief

  • Het waarom
  • Redenen
  • Extra
  • inspiratie
  • blog
  • social media
  • Prijskaartje
  • Microsoft
  • Goed om te weten
  • web design
  • Strategie
  • Hosting

Recente berichten

  • Justifying Website Design 10
    Het belang van een website voor succesvolle online marketing
    februari 9, 2023
  • aspecten goede website0
    De belangrijkste aspecten van een website
    februari 7, 2023
  • website als communicatiemiddel0
    Website als communicatiemiddel van jouw bedrijf.
    februari 7, 2023
© 2023 wekreate Alle rechten voorbehouden. webdesign by omegia
  • Voorwaarden en condities website
Meeting
Nederlands
  • Nederlands
  • Engels
    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}